08
Feb
09

Concert Grimus. De ce ”nu”.

Aș vrea sa vă vorbesc despre trupele faine care își dezamăgesc fanii. Alaltaieri am fost la concertul Grimus din Jazz Pod 16, în Timișoara (<reclama> ale cărui 10 fotografii se află aici </reclama>). M-am prezentat din două motive. Motivul probabil, Solitude, și motivul probabil-nu, Omul recent.  Concertul a fost o celebrare a lansării noului lor album, Panikon, despre care nu auzisem mare lucru decât acum vreo cinci zile. Per ansamblu concertul a fost ok.  Dar a fost ok pentru că am scos fotografii ok. Muzica a fost mai puțin ok.

Trebuie să recunosc că eu cunosc Grimus de ani buni și îmi plăcea să ascult melodiile înregistrate pe un aparat foto ieftin. Omul recent, probabil singura lor melodie în limba română, cu niște versuri fucking AWESOME și puțin cam greu de găsit (pe care v-am găsit-o eu pentru că sunteți LENEȘI) nu au cântat-o nici la FânFest 2007, nici la acest concert, exact așa cum m-am așteptat. Pe de altă parte, Solitude, melodia care le-a câștigat faima pe radio-ul românesc și „în” internațional ( vezi Battle of the Bands 2008 ) a fost cântată la FF, dar nu la concert. Fuck, nici măcar nu apare pe album. Nu au cântat-o nici după ce eu și grupul meu de prieteni plus încă câțiva străini am strigat „solitude” în loc de bine-cunoscutu-l „bis”. Culmea că, decât să nu vină cât sunt strigați cu o melodie pe care ei se pare că nu o mai cântă, au venit și au cântat alte două melodii pentru încheierea aia puternică și oarecum regizată. Spun „oarecum” pentru a nu spune „complet”, dar cred că dacă nu îi chema nimeni înapoi, ei tot reveneau cu vreo scuză pertinentă gen „avem chef să repetăm două melodii”.

După concert, simțindu-ne ca niște fani vechi și neîndreptățiți, am întrebat solistul de ce au lipsit cele două piese. Omul recent cică e o poveste veche (o scuză deosebit de comodă pentru „întregul album e în limba engleză”, lucru pe care îl pot înțelege), dar solitude, citez, „atunci când am încercat să o cântăm în studio, nu a ieșit așa bine”. Atunci de ce nu au pus-o pe cea înregistrată deja în studio și sună excelent? Apoi a adăugat „nu ne mai reprezintă ca o trupa”… Da. Asta a spus. Piesa care i-a făcut faimoși, piesa cea mai difuzată la radio, piesa cu care au câștigat concursuri. Piesa aia. Adevărul trist este că sound-ul în piesele de pe album e identic de la una la alta, fiind greu de distins, cu puține excepții. Totuși, toate seamănă izbitor cu Solitude.

Poate e nostalgia faptului că n-am să mai aud niciodată acele piese live. Poate Travka. Nu știu. Știu doar că Grimus a ras pula cu penseta.

Later Edit:

Am scos faza de la inceput pentru ca se pare ca prea multi se simt de-a dreptul jigniti de ceea ce am scris eu si, sincer sa fiu,  cred ca am exagerat nitel. In rest, ramane cum e.


16 Responses to “Concert Grimus. De ce ”nu”.”


  1. 1 Ionut
    9 February, 2009 at 13:07

    Interesanta opinia ta despre acest concert, insa cred ca ai scris-o mai mult ca razbunare pentru ca asteptarile nu ti-au fost implinite si nu au cantat cele 2 piese venerate. Daca nu stiai, Omul Recent e de fapt piesa din perioada Revers, nu Grimus. “Fan vechi”? Ce fan esti tu daca ai aflat de album abia acum 5 zile, cand el a fost lansat pe 30 octombrie anul trecut? Si pe care album fac pariu ca l-ai ascultat o singura data inainte sa scrii aici, si cu jumate de ureche. Pai normal ca in conditiile astea “sound-ul în piesele de pe album e identic de la una la alta, fiind greu de distins, cu puține excepții”. Daca o sa te folosesti de prietenul Google, o sa gasesti multe recenzii la superlativ ale albumului. Mai mult, muzici si faze l-au declarat albumul anului 2008 (din 72 de albume). Sa fie simpla intamplare?🙂 Mai mult, sa stii ca Grimus nu au o singura piesa in lb romana, ci chiar 5 (cinci) daca nu mai multe. Si peste 20 de piese in limba engleza. Felicitari pentru poze, sper sa mai faci altele la fel de reusite la viitoarele concerte. Recomandarea mea: asculta Panikon de cel putin 5 ori, urmareste versurile (se gasesc pe internet in multe locuri) si iti vei schimba parerea. Garantat🙂
    P.S. Nu stiu de unde ai scos-o cu faima “Battle of the Bands 2008” datorata melodiei Solitude (si oricum Grimus au participat la GBOB 2007). Grimus au cantat atunci doar Different Color Shoes si In A Glimpse. Dar daca tot ai vorbit de radiouri, Backseat Driver tocmai a intrat in topul Radio Guerilla direct pe locul 6😉 Si nu te descuraja ca nu vei mai auzi piesele mentionate de tine live; le vei mai auzi, nu au fost uitate

  2. 2 Ionut
    9 February, 2009 at 13:18

    de ce “nu” apar commenturile?

  3. 9 February, 2009 at 14:23

    E cam adevărat. Nici pe mine nu m-au impresionat. Poate din cauza faptului a ceea ce au făcut pe scenă. Si da, am mai auzit de la oameni care îi cunosc că sunt cam… aroganţi, plini de ei etc.

  4. 5 Oana
    9 February, 2009 at 14:34

    Am fost si eu vineri la concert Grimus si mi-am placut foarte mult. Tin sa mentionez ca sunt un fan mai nou Grimus si nu am nici un feeling special fata de Solitude sau Omul recent. Am ascultat de multe ori piesele de pe noul album Grimus, atat de pe site-ul lor (www.grimus.ro) cat si de pe youtube (http://www.youtube.com/user/zeduke779). Am fost si la concert la Arad in urma cu cateva luni… Asa ca stiam pe de rost toate piesele de pe album si mi-a facut mare placere sa le aud live, la fel si cele 2 cover-uri.
    Nu sunt deloc de acord cu faptul ca o trupa trebuie sa cante la nesfarsit o piesa care i-a consacrat doar pentru un 2-3 nostalgici. Sunt o gramada de trupe din Romania si din alte tari care au renuntat sa mai cante prima lor piesa si cred ca sunt argumente suficiente pentru acest tip de decizie.
    P.S. Iti sugerez sa asculti Panikon de mai multe ori si vei descoperi ca sound-ul pieselor nu este identic, asa cum poate parea la o prima auditie.

  5. 6 Ionut
    9 February, 2009 at 15:10

    acum vad ca ai scris de Solitude, varianta trasa “deja in studio”🙂 pentru cultura ta generala, varianta la care te referi a fost trasa direct pe un calculator acasa

  6. 9 February, 2009 at 16:57

    @ Ionut. Cand spun ca sunt fan vechi, spun ca i-am ascultat si mi-au placut pe vremuri. N-am fost fan-boy, pentru a ma interesa obsesiv trecuturile trupei, istoria si biografia membrilor etc. Si in legatura cu faptul ca nu stiam de album, stiam acum cativa ani ca vor scoate dar pe parcurs mi-a pierit interesul. Varianta studio (contextual) = nu live/concert. Nu ma intelege gresit, mie imi PLACE Panikon, dar imi placeau melodiile oldschool mai mult. Eu am cautat grimus dupa ce am auzit omul recent si solitude, n-am mai gasit alte melodii in romana, poate am cautat rau.

    @ Costica. TION is WRONG. Nu au cantat Solitude.

  7. 8 Ionut
    9 February, 2009 at 17:16

    cunosc istoria trupei si alte detalii pt ca suntem prieteni de mult timp. nimeni nu te opreste sa asculti in continuare melodiile oldschool. fiecare cu placerile lui🙂 eu prefer Panikon.
    iar pe asta cu aroganta nu stiu de unde ati scos-o daca nu-i cunoasteti. nu va mai luati dupa zvonuri gen telefonul fara fir. numai acest articol pe care l-ai scris aici aduna mai multa aroganta decat toti membrii trupei la un loc de cand ii cunosc eu

  8. 9 Ionut
    9 February, 2009 at 19:09

    acum observ ca ti-ai si schimbat parerea despre album, din “Adevărul trist este că sound-ul în piesele de pe album e identic de la una la alta, fiind greu de distins, cu puține excepții. Totuși, toate seamănă izbitor cu Solitude” in “Nu ma intelege gresit, mie imi PLACE Panikon”
    Cum ziceam, dupa ce o sa asculti albumul asta CU ATENTIE de cel putin 5 ori iti vei schimba parerea si iti vei da seama ca piesele nu numai ca nu seamana deloc cu Solitude (vocea normal ca seamana, doar e aceeasi) dar sunt foarte diverse si complexe. Un amic care a ascultat deja de peste 70 de ori albumul imi spunea recent ca inca aude cate ceva nou, care ii scapase pana atunci, la fiecare noua ascultare. Asta inseamna VALOARE, parerea mea

  9. 10 xKid
    9 February, 2009 at 22:46

    ok, dk nu scriu o sa ma doara capu, shi dk ma doare capu fac urat, pt ca subiectul acesta a unui fan suparat nu este suficient sa merite o asha de mare apreciere intre neuronii mei. Ca prieten al trupei, am mai foshti pushi odata intr-o situatzie asemanatoare (vezi Suceava 2008)… dk baietzii sunt arogantzi, plin de ei, sau mai shtiu eu cum, atuncea inseamna ca pot, shi dk potzi sa fii asha, si sa mai dai ochii cu lumea, inseamna ca totul e exact asha cum trebuie pt tine ca individ, shi societatea asta te pune mai mereu in postura de atzi face tzie bine mai intai de toate, cu totate ca, stau sa ma gandesc exact cand a fost clipa aia in care unul din cei 6 sa fi scos macar ce mai mica urma de arogantza pe orice cale, wut-so-ever.
    frate, pt piesele alea doua dupa care urlii, te rugam prietenos sa dai `rewind` la viatza ta shi sa le ascultzi din amintiri, pt ca dk oamenilor ca tine (vezi finalu cu `pula`) le plac piesele ca `omul recent` sau mai shtiu eu ce, atuncea piesele alea chiar nu mai trebuie cantate.
    dar din ciclu `fiecare cu parerea ta` itzi urez shi eu good luck shi take care …

  10. 11 IO
    9 February, 2009 at 22:57

    Mama, Mama… Ce prostalau e Meseria Mâinii asta… Stai acasa si dai mult la putza? Sau de ce iti zice asa… frustratule. IO zic sa nu te mai duci la concertele grimus de azi inainte… Ca doar e mai bine cu Pula in Bratze! Daca ai fi langa mine ti-ar sta capu unde-mi stau mie flocii! Ramashitza de om ce esti, ma magarule

  11. 12 Simfonia Robinetelor
    10 February, 2009 at 02:38

    @IO

    Bai, nu stiu de ce esti tu atat de frustrat, avand in vedere ca omul isi spune opinia. Nu ma deranjeaza violenta mesajului, greselile gramaticale sau injuraturile ci doar “goliciunea” mesajului. (hai sa iti explic ca pentru copiii mici) Problema nu e parerea ta divergenta fata de autor, ci doar argumentarea slaba (in cazul tau, zero) a opiniei si luarea in vedere doar a aspectelor de suprafata (cum ar fi numele),care nu au nici o relevanta asupra subiectului. Nu ne intereseaza varsta ta, nivelul tau de civilizatie sau in ce canal ti-ai petrecut anii in care trebuia sa frecventezi o scoala (stiu ca nu ai zis nimic despre ele, dar textul tau te da de gol). Te invit sa reflectezi asupra a ce ai scris, spunandu-ti ca orice idiot poate injura, dar nu oricine poate aduce argumente.

  12. 10 February, 2009 at 02:49

    @ Ionut. Eu n-am spus niciodata ca nu-mi place albumul, ci doar ca suna asemanator. Ai inteles gresit la inceput, ai inteles gresit si acum🙂. E ok. La fel cum n-am spus ca sound-ul e RAU, ci doar ca melodiile vechi sunt, dupa parerea mea, mai bune.

    @ xKid. In primul rand, fa un efort si scrie, chiar si fara diacritice „și” ca „si”. Ma straduiesc mai putin sa citesc ce ai scris. Nu o lua ca pe un repros, ci, mai de graba ca o observatie spre parere. Considera prima propozitie mai degraba o generalizare decat ceva legat strict de Grimus. Recunosc ca poate am exagerat cu cele doua adjective si ca poate o luasem prea personal ca nu au cantat cele doua piese. Dar la fel de bine, eu ca un nefericit, Grimus are alta mie de fani si voi fi probabil si eu printre ei. Eu nu iau muzica intr-o forma “way of life”, ci doar ca o chestie pe care o ascult. Vad ca altii se simt ei personal jigniti pentru trupa pe care o asculta, lucru care este complet exagerat si lipsit de individualitate. Nu pot spune ca condamn trupa pentru renuntarea la melodiile vechi, dar sunt subtil dezamagit (dezamagire subtila evidentiata de post-ul din acest blog, har har). A, si, chiar daca n-am sa ti-o explic, “chestia cu pula” probabil ca nu inseamna ceea ce crezi tu ca inseamna.

    @ IO. Cei mai faini cititori. Oamenii ca tine. Na, Simfonia Robinetelor ti-a dat un raspuns cu mult mai bun decat cel pe care voi fi eu in stare sa ti-l dau. Inainte de a-ti pune varsta pre-pubertina la indoiala (lucru pe care poate il voi face in cele din urma) as dori sa te intreb daca viata ta a capatat un scop dupa ce ai scris aia (in sfarsit dupa atata troll-ing complet inutil si deosebit de hilar pe plaiurile internetului)? Pune-ti intrebarea asta cat te masturbezi la maiestria comment-ului tau de mai devreme. Viitoarele tale comment-uri nu vor mai fi acceptate pentru ca altfel imi va fi prea greata sa mai revin asupra blog-ului. Pupici, baby boy.

  13. 14 xKid
    11 February, 2009 at 01:34

    ok , ma dau batut , am incercat , sa nu zica creierul meu maine dimineatza ca iara am lasat o ocazie buna ca asta sa-mi scape🙂. iao cum vrei, intzelege ce vrei, pe mine ma doare capu rau de tot iara shi o sa ma duc sa dau commenturi in alta parte ca aicea lumea vorbeshte mult prea elevat pt mine shi pt situatzia de fatza xD

    i rest my case…

  14. 11 February, 2009 at 15:32

    Thank God,I thought he was never gonna shut up.

  15. 16 cezar
    12 February, 2009 at 02:13

    despre ce e vorba in articolu asta ca nu am inteles? cine e Grimus asta? e din vreun joc ceva?


Leave a Reply

